Triinu Murumäe, mänguväljakud.eu kaasasutaja: "E-poe pidamine pole meie jaoks pelgalt äri."

manguvaljakud

Mänguväljakud.eu lugu sai alguse 2016. aastal, kui Triinu ja Urmo soovisid oma nelja-aastasele pojale koduaeda mänguväljakut, kus tal oleks vahva ja turvaline mängida.

Soovides poja unistust täita sai uuritud erinevaid võimalusi, kuid sobivat mänguväljakut ei leitudki. Nii sündiski otsus valmistada ise mänguväljak ja sealt edasine on juba ajalugu. 2017. aasta alguses sai avatud e-pood manguvaljakud.eu, mille eesmärgiks oli pakkuda suurt ja mitmekülgset mängutarvikute valikut igas vanuses lapsele. Tänaseks on neil tootevalikus üle 7000 toote.

Meil õnnestus teha põgus intervjuu mänguväljakute kaasasutaja Triinuga, milles arutasime lähemalt Mänguväljakud.eu eesmärkidest, üleüldiselt ettevõtluse võludest ja valudest ja kuidas pakkuda oma klientidele mõnusat ostukogemust. Sellest ja paljust muust juba lähemalt.

Räägi lähemalt mänguväljakute sünniloost, kuidas otsustasite just sellise valdkonna kasuks ja millised on olnud ettevõtte arengul peamised väljakutsed?

Siia võiks ühe pika loo kirjutada, kuidas pereettevõtet väikeste laste kõrvalt alustades puutud kokku kõikvõimalike väljakutsetega alustades kodulehe arendamisest, uute tarnijate otsimisest, müügi- ja turundustegevustest kuni klientide kõnedele vastamisest ja pakkide saatmisena välja. Idee sai alguse tõukest tulla ära palgatöölt. Väikeste lastega kodus olles oli aega kaua mõtet seedida kuni tuli hakata tegutsema. 

Esimesel aastal oli suureks abiks emapalk, mis on tänuväärne eriti ettevõtlust alustavatele emadele. Olime abikaasaga tööalaselt kokku puutunud nii tarnijate ostukogemusega kui ka turundusteemadega ning kuna olime oma lastele suure vaevaga ise ehitanud mänguväljaku koos erinevate tarvikutega saime aru, et see on valdkond, mis vajab parandamist. Eesmärk oli pakkuda mänguväljakute ja arendavate mängutarvikute valikut kõike ühes kohas, mis tooks rõõmu tervele perele. 

Peamised väljakutsed on olnud ikka kasvuga seotud. Kui tellimusi tuli mingil hetkel sisse rohkem kui täita suutsime (tööpäevad kestsid tõepoolest keskööni), siis sai töösse rakendatud nii vanemad kui ka ämmad-äiad. Alustasime oma äri ja tootmisega abikaasa vanemate kodu keldrist ja garaažist. Paras väljakutse oli ka see, et meie äri oli hooajaline, sest mänguväljakuid ostetakse peamiselt kevad-suvel, talvel oli aga e-poes täielik vaikus. Tööjõu palkamine mõistlikel tingimustel oli ka omaette teema.

Kuidas saite aru, et kliendid just seda vajavad? Mille järgi te olete praeguse tootevaliku välja kujundanud?

Kui alguses alustasime umbes paarikümne tootega, siis tänaseks on meie tootevalikus üle 7000 erineva toote. Tootevalikut täiendame igal aasta. Meil on alati siiralt hea meel ka klientide tagasiside eest, mida koduaeda või lastetuppa vajatakse. 

Sortimenti oleme suurendanud nii olemasolevate tarnijate tootevaliku põhjal kui ka otsime pidevalt ise uusi. Tänaseks oleme juba jõudnud olukorda kus tarnijad saadavad meile ise kirju ja pakkumisi, mis on aga taas omaette väljakutse, et millised tooted võtta sortimenti ja millele mitte tähelepanu pöörata. Kõik see on aga väga põnev ja oleme alati väga avatud uutele pakkumistele. Eriti hea meel on meil Eesti oma tootjate ja nende toodete pakkumiste üle, keda on siiski kahjuks veel väga vähe.


Olete selgelt fokusseerinud e-kaubandusele. Miks just nii ja kas olete mõelnud millalgi avada ka füüsilisi kauplusi?

Meie eesmärk on alati olnud olla veebipõhine. Kui alguses plaanime peamiselt pakkuda tooteid drop-shipping teenusena (tootjalt otse kliendile), siis saime kiirelt aru, et see ärimudel Eestis hästi ei toimi. Esimesed paar aastat saimegi äri edendada kodumaja garaažist ja keldrist, kuid juba kolmandaks aastaks rentisime laopinna Tallinnasse ning tõime äri pealinnale lähemale, sest suur osa ostjaskonnast on Harjumaalt ja selle lähiümbrusest. Tänaseks asume Harkujärvel üle 2000m2 laopinnal. Kliendid saavad toodetele meie lattu järele tulla, kuid füüsilise poe peale pole me siiski mõelnud, sest meie sortiment on väga suur ning näiteks ainuüksi mänguväljaku ja mängumajade mudeleid on meil valikus üle 500. Aga mõtted on sellegipoolest mõlkumas väikesel showroomil, täna oleme oma esimese näidis mängumaja juba Harkujärvele püsti pannud, mida kliendid saavad uudistama tulla. Plaanis on showroomi ka laiendada.

Mida teete igapäevaselt selleks, et oma klientide ostukogemust veelgi paremaks muuta? Kui suur osa sellel on näiteks klienditoel, makselahendustel jne?

Klientide ostukogemus põhineb peamiselt mugaval ostlemisel e-poes, kiirel ja heal klienditeenindusel ning järelteenindusel. Kaubanduses kaasneb paratamatult väikesel määral ka klientide murede lahendamisi, mis on seotud praaktoodete või muude tellimusega seotud muredega. Just selles osas soovime klientide jaoks olla lähedal ja tegutseda kiiresti.

Väga oluline on loomulikult ka mugav makselahendus, mis näiteks koostöös Modenaga toimib meil suurepäraselt. Klientidel on võimalik tasuda ostu eest ilma lisakuludeta 3 osas või siis võtta pikema graafikuga järelmaks. Populaarsus on kasvanud eriti just 3 osas tasumise makseviisil, sest see on tõesti lihtne ning kliendi jaoks väga mugav lahendus soetada lastele lemmiktooted ka siis, kui palgapäev näiteks ei ole veel saabunud.



Seda on ainult rõõm kuulda! Millised on teie plaanid tuleviku osas? Mis on järgmised eesmärgid, kas plaanite laieneda ka välisriikidesse?

Sellest, kuhu oleme tänaseks oma tootevaliku ja kasvuga jõudnud, ei osanud me 6 aastat tagasi unistadagi. Oleme tegutsenud tasa ja targu ning kuulanud oma kliente. Oleme väga tänulikud iga ostu eest ning näeme, et Eesti turul on kasvuruumi meil veel palju. Välisriikidesse kasvuplaanid on olnud mõttes mitmeid kordi ning seda ootavad ka mitmed meie tarnijad, kellega on meil suurepärane koostööd, kuid tahame olla Eestis klientide jaoks maksimaalselt kohal ning pakkuda head & kiiret klienditeenindust ja tarnet, seega lähiajal veel välismaale laienemas me ei ole.

Ja lõpetuseks, jaga meile mõnd tsitaati, mis on sind enim kõnetanud ja inspireerinud?

E-poe pidamine ei ole meie jaoks vaid äri. Kõige südamelähedasem on just klientide positiivne tagasiside ja rõõm igast fotost, mida kliendid meiega jagavad.
Meie algselt paika pandud tsitaat kõnetab meid jätkuvalt: ​​“Parim viis häid lapsi kasvatada on teha nad õnnelikuks.” See Oscar Wilde mõte saadab meid meie inspireerival ja põneval teekonnal jätkuvalt

Jaga postitust